Big, bigger, biggest - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu Big, bigger, biggest - Reisverslag uit Tempe, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu

Big, bigger, biggest

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

09 Januari 2014 | Verenigde Staten, Tempe

Hey guys :) Ja, ja, dat Amerikaans begint al aardig te wennen. Onze eerste twee dagen zitten er alweer op in Tempe en wow, wat is dit genieten. Ik kan zelfs zeggen dat ik al helemaal gewend ben en ja, dat komt vooral door het heerlijke weer. 23 graden is like, omg, super awesome (om even het taalgebruik van sommige meiden hier over te nemen). Verder zijn alle mensen hier erg lief, behulpzaam en enthousiast wat het allemaal nog leuker maakt.

Gisteren heeft Tyler ons een rondleiding over de campus gegeven en jeetje, de campus is zo mooi! Alles is erg ruim opgezet en gebouwd, en overal zijn cactussen, mooie bloemetjes, kleine winkeltjes en natuurlijk veel koffietentjes zoals de Starbucks. Ook hebben ze er gewoon een bowlinghal, pooltafels, een superrrrrgroot sportcentrum met 3 zwembaden en een bibliotheek van 4 verdiepingen. Met onze zonnebrilletjes op en onze lowrider-achtige feitsen voelden we ons helemaal tof. Daarna zijn we naar de lokale supermarkt gegaan en ook daar kregen we weer een nieuwe shock. Alle producten zijn er echt in alle varianten; van 20 soorten cruesli hoef je dan ook niet op te kijken. Ze hadden dus genoeg lekkere spulletjes om een goede avondmaaltijd te maken. Na het eten kwamen vrienden van Tyler op bezoek en samen met hun hebben we de waterpijp van Tyler uitgeprobeerd. De vrienden van Tyler waren allemaal heel erg aardig en met een kampvuurtje erbij was het een erg gezellige avond en hebben we veel geleerd over hoe het is om jong te zijn in Tempe.

Vanmorgen werden we weer vroeg wakker door onze jetlag, die toch langer duurt dan verwacht. Toch was dit geen straf omdat een ontbijtje in de zon heeeelemaal niet zo verkeerd is. Vanmiddag hebben we Tempe ontdekt; leuke winkeltjes zijn bezocht en mooie chillparkjes zijn gespot. Ook hebben we heerlijk kunnen lunchen in de gezelligste straat van Tempe. Daarna hebben we afgesproken en koffie gedronken (Starbucks of course) met een groep internationale studenten waarmee we in de toekomst kunnen gaan volleyballen en hiken. Ook deze mensen waren super aardig dus we voelen ons echt helemaal thuis.

Morgen hebben we de eerste lunch met een PhD studente van de uni en zaterdag met onze professor. We zullen dus meer te weten komen over het onderzoek dat we gaan doen voor onze Bachelor's thesis; je zou bijna vergeten dat we daarvoor hier zijn. We zijn erg benieuwd! Vanavond eerst nog een avondje op de bank wat errrg chill is met Netflix op de tv. Heel veel groetjes voor iedereen in Nederland en ik houd jullie up-to-date!

Liefs, Nina

• 09 Januari 2014 - 07:23

Hetty:

Ha Nina, wat is dat leuk zo'n blog. Ben blij dat je hiervoor toch gekozen hebt. Voor mij als thuisblijver leuk om je op deze manier toch een beetje te volgen. Ik ga nu aan het werk en voor jou: lekker slapen. Truste.

• 09 Januari 2014 - 08:25

Brenda:

Haha serieus praten ze echt zo overdreven? De campus klinkt echt heeeeeel tof! Ik ben benieuwd naar jullie onderzoek. Ik heb gisteren een eerste gesprek gehad met mijn begeleiders van het onderzoeksassistentschap en heel misschien gaan we ons (onder andere) richten op kinderen. In dat geval ga ik jouw hulp nodig hebben;) Enjoy!

• 09 Januari 2014 - 17:27

Robin:

Heej meid,
    Erg leuk om te lezen en allemaal erg herkenbaar!
    Welke internationale studenten hebben jullie al leren kennen?
    Ximena,alvaro,riccardo,kevin etcccc?
    Veel plezier met beachvolleyen.
    Vergeet niet een dagje naar scotssdale te gaan (ook naar de mall daar) en in tempe zelf heb je ook een hele leuke winkelstraat en een bios etc.

Liefs Robin die heimwee krijgt van t lezen van jouw blog ;)

• 09 Januari 2014 - 19:11

Nina Van Den Broek:

Hey Robin!
    We hebben Alvaro, Riccardo, Ehsan en Nishan al ontmoet, ze waren heel aardig :) Dankje voor je tips!
    Liefs!