Even good things come to an end - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu Even good things come to an end - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu

Even good things come to an end

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

18 Maart 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Bye bye Tempe. Ja, het is gedaan met het chille leven in Tempe. Vanmorgen ben ik vertrokken naar Los Angeles om te beginnen aan mijn 18-daagse reis langs de westkust en hoe tof dat ook is, dat betekent helaas dat mijn toptijd in Tempe tot een einde is gekomen.

Afgelopen dagen hebben wij daarom optimaal genoten van ons leven in het heerlijke weertje. Zo hebben we bij de Fat Tuesday Mardi Gras gevierd en hebben we kralenkettingen verzameld alsof ons leven ervan afhing (nee, daar hebben we niets speciaals voor hoeven te doen, sorry jongens). Daarnaast kon het voor het laatst shoppen natuurlijk niet ontbreken (zo ongeveer 4 keer per week, haha), hebben we tijdens de zogenaamde 'spring training' een baseball game bekeken - op zijn Amerikaans iinclusief pretzels, taco's, hamburgers en ijsjes - en heb ik een hele mooie boat cruise gemaakt op een meer tussen bergen met honderden cactussen en een hele mooie zonsondergang.

Ook op studie-gebied hebben we niet helemaal stilgezeten. Ik heb de eerste versie van mijn scriptie namelijk afgerond en ingeleverd bij mijn Nederlandse begeleider. HOERA! Ik kan eigenlijk wel zeggen dat alles helemaal op rolletjes is gelopen en dat iedereen ons super heeft geholpen en betrokken bij het onderzoeksproces. De professoren hebben ons de mogelijkheid gegeven om een super (hoop ik) scriptie te schrijven, maar gaven ons ook optimaal de gelegenheid om 'vakantie' te vieren. En zo heeft het ook zeker gevoeld. Jeetje, wat was dit relaxed. En ook jeetje, wat heb ik veel geleerd, zowel op onderzoeksgebied als op persoonlijk en communicatief gebied. Ik weet zeker dat ik later in mijn 'werkende jaren' jaloers terugkijk op deze tijd.

Daarnaast hebben we de afgelopen dagen veel opgetrokken met de internationale studenten. We hebben twee keer gebarbecued, volledig Amerikaans met hotdogs en hamburgers, met als toetje een heerlijke jacuzzi bij het appartementencomplex van één van de studenten. Daarnaast hebben we tot laat in de nacht 'maffia' (een soort weerwolven) gespeeld en hebben we zoals alstijd twee keer per week heerlijk gevolleybald. Het gezellig lachen, wijntjes drinken, buiten de deur eten en bruin worden tijdens het volleybal ga ik zeker missen! Om de internationale studenten te bedanken voor de geweldige tijd die ze ons hebben bezorgd hebben we een goodbye-party georganiseerd. En wat voor een party! Het was super gezellig en we hebben volop gek gedaan, gekaraoked, de macarena gedaan, de cupid shuffle gedaan (een soort linedance, klinkt heel suf maar heel leuk met z'n allen) en natuurlijk drankjes gedaan. Ik ga ze zeker missen! Samen met Karlijn, maar ook Alieke en Marit, heb ik een top tijd gehad.

Maar nu is deze tijd dus officieel tot een einde gekomen. Eventjes balen maar niet voor lang, want ik zit nu in het Hilton Hotel in LA mijn verslagje te typen. Zoals je vast al doorhebt, geen reden om te treuren. Los Angeles lijkt me een hele toffe stad en morgen staat onder andere een tour in Hollywood en Beverly Hills op de planning. Daarnaast willen Nathalie, een erg leuk meisje van 22 waarmee ik de gemiddelde leeftijd van de groep omlaag probeer te halen, en ik morgen naar Venice Beach. I'm excited! De groep en de reisleider zijn in ieder geval erg aardig en samen gaan we nog naar heel veel andere mooie plaatsen waarover ik later meer zal schrijven. Voor nu ga ik nog even een serietje kijken voordat ik morgen aan deze intensieve reis begin. Tot schrijfs!

Liefs, Nina

  • 18 Maart 2014 - 08:21

    Ria Schuren:

    Jeetje Nina jy hebt echt in n compleet andere wereld geleeft, en geweldig
    dat je zo op de afgelopen 3 mnd terug kunt kyken.
    en nog 18 dagen voor de boeg!!!!!!
    enjoy it liefs Ria

  • 18 Maart 2014 - 08:52

    Brenda:

    Heeel fijn dat je het zo leuk hebt gehad!:D Veel plezier met mama:)

  • 19 Maart 2014 - 15:03

    Imke:

    Ik hoaj ut kort: JALOERS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7706

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 03 April 2014

Hello Tempe!

Landen bezocht: