Home sweet home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nina Broek - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

02 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Op dit moment zit ik lekker binnen in ons hotel in tijdens een zware regenstorm in San Francisco mijn ALLERLAATSTE verslag te schrijven. En wow, wat heb ik de laatste 17 dagen veel meegemaakt! Ik weet het, ik had jullie beloofd tijdig een update te geven, maar dat is helaas niet gelukt. Er was de afgelopen dagen zó veel te doen dat ik 's avonds als een blok in slaap viel als mijn hoofd mijn kussen raakte. Omdat ik nu even een uurtje niets heb te doen en ik morgen alweer naar Nederland vertrek, vond ik het een goed momentje om een kleine samenvatting te geven van mijn geweldige reis samen met mijn lieve mama.

De eerste dagen zijn we naar Los Angeles geweest en dat was heel indrukwekkend. De stad was zo gigantisch en druk dat we er helaas geen goede indruk van hebben gekregen. Toch was Hollywood erg leuk en was zeker onze lunch op de pier van Santa Monica een hoogtepunt. Daarna zijn we onder andere doorgereden naar de Grand Canyon en de Bryce Canyon. Wauw! Weer gigantisch, maar dan op een hele andere manier. Gelukkig kreeg ik wat meer 'grip' op de Grand Canyon via een hele mooie helikoptertour die ik iedereen zou aanraden; wat een uitzicht! Ik heb de hele tour (zo'n 30 minuten) met grote ogen zitten kijken naar de geweldige canyons en de colorado river die er subtiel tussendoor stroomt. De bijpassende muziek door de koptelefoon maakte het een ervaring om nooit te vergeten! Ook de andere natuurparken die we bezochten waren erg mooi, maar op een gegeven moment kregen we met z'n alle toch wel een 'steen-verzadiging' van alle parken.

Gelukkig kwamen we op dat moment aan op een zeer contrasterende plek: Las Vegas. In één woord: wauw! Het is echt één grote show in deze stad en ik heb me echt vermaakt. Rondlopen in hotels alsof het pretparken of grote winkelcentra zijn beviel me uitermate goed en ook alle rare mensen die op de straten liepen te entertainen of gewoon van zichzelf vreemd aangelegd waren, waren erg leuk om te zien. Het was zo'n bizarre omgeving dat twee dagen eigenlijk te kort waren en daarom wil ik eigenlijk graag terug om wat rustiger van de geweldige hotels op de strip te genieten. Hoogtepunten waren het dinertje op de gezellige straten van Parijs en de achtbaanrit in het hotel New York New York.

Na Las Vegas zijn we nog naar het Sequoia en het Yosemite park geweest die erg verschillend maar ook allebei erg mooi waren. Helaas heeft mijn moeder in het Yosemite park haar pols gebroken, waardoor we deze gehele dag in ambulances en ziekenhuizen hebben doorgebracht. Gelukkig hebben ze haar goed geholpen en kan ze met wat pijnstillers de laatste dagen nog genieten. Vooral gisteren en vandaag in San Francisco hebben we samen nog even goed kunnen genieten. De steile straten en de pier zijn heel erg tof en geven een sfeer die ik nog niet eerder in Amerika ben tegengekomen. De inwoners (of toeristen?) zijn voor mijn gevoel wat jonger en de stad is wat Europeser waardoor het voor ons een erg leuke stad is.

Vanavond gaan we voor de laatste keer uiteten met een groep van 8. We zijn over deze 18 dagen erg hecht geworden en ik ga ze allemaal erg missen. We hebben samen toch heel veel meegemaakt en hebben vooral in de bus veel lol gehad tijdens al onze spelletjes en liedjes. Het is een reis die ik nooit zal vergeten! Het is een dubbel gevoel om naar huis te komen omdat ik eigenlijk nog niet weg wil uit Amerika. Toch vind ik het heeeel fijn om weer thuis te zijn en alle familie en vrienden te zien. Tot snel dus allemaal, want ik kom eraan!

Liefs, Nina

• 02 April 2014 - 08:47

Ellen:

Iieve nina

wij vonden het erg leuk om de reis met jou mee te maken.
    Ik zal een lang verhaal kort maken.
    goede reis naar huis en we zullen jou en je moeder gaan missen!
    Bedankt voor je gezelligheid!